دوره 16، شماره 61 - ( 1-1386 )                   جلد 16 شماره 61 صفحات 65-73 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mehrabian F, Nasiripour A, Keshavarz Mohammadian S. Survey the Level of Job Satisfaction among Managers and Supervisors in Different units of Guilan Governmental Hospitals In 1384. jour guilan uni med sci. 2007; 16 (61) :65-73
URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-400-fa.html
مهرابیان فردین، نصیری پور امیر اشکان، کشاورز محمدیان سکینه. بررسی میزان رضایت شغلی رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف بیمارستان‌های دولتی استان گیلان در سال 1384. مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان. 1386; 16 (61) :65-73

URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-400-fa.html


چکیده:   (6220 مشاهده)
چکیده مقدمه: رضایت شغلی نگرشی فردی نسبت به شغل است و نشان می دهد که توقع فرد با پاداش‌هایی که شغل و سازمان برای او فراهم می کند تا چه حد سازگاری و هماهنگی دارد. رضایت شغلی یعنی این‌که فرد احساس کند که در حرفه خود به خواسته‌ها و ارزش‌های مورد نظر رسیده‌است . هدف: تعیین میزان رضایت شغلی رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف بیمارستان‌های دولتی استان گیلان در سال 1384. مواد و روش‌ها : پژوهش به‌صورت مقطعی و توصیفی ـ تحلیلی انجام شد. جامعه هدف، 90 نفر از رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف 19 بیمارستان دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامل رئیس و مدیر بیمارستان ، مترون ، رئیس امور مالی ، رئیس امور اداری ، مسئول آزمایشگاه ، مسئول داروخانه و مسئول رادیولوژی بود. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه حاوی 46 سؤال در دو بخش شامل مشخصات فردی مدیران و میزان رضایت آنان از شغل‌شان بود. پرسشنامه‌ها از دهم آبان سال 1384 به‌مدت یک‌ماه جمع آوری شد. نتایج: 11/10 درصد رؤسا، مدیران و سرپرستان بیمارستان‌ها از تمام جوانب شغل‌شان بسیار راضی، 43/58 درصد راضی، 22/4 درصد بی تفاوت، 07 /14 درصد ناراضی و 67 /6 درصد بسیار ناراضی بوده‌اند. میزان رضایت از جنبه رفاهی، آمو زشی، ساختاری، مدیریتی و شرایـط فیزیکی محـیط کار به ترتیب، 11/48 درصد ، 99 /79 درصد، 64 /66 درصد، 2/77 درصد و 77 /70 درصد بود. نتیجه‌گیری: بین میزان رضایت شغلی و مشخصات فردی از قبیل سن، مقطع تحصیلات، سابقه کار و جنس، همچنین بین رضایت شغلی و شرایط فیزیکی محیط کار، شرایط رفاهی و آموزشی بودن شغل رابطه معنی‌دار وجود دارد که با رسیدگی به وضعیت و شرایـط فـیزیکی بیمارستان‌ها، تسهیلات رفاهی و پاداش مادی و معنوی برای مدیران، تغییر شیوه‌های سنتّی و قدیمی و بکارگیری روش‌های نوین اداره بیمارستان‌ها و بکارگیری فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی می‌توان شاهد بالارفتن رضایت شغلی بود.
متن کامل [PDF 176 kb]   (1132 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۰/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۰/۱۱

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Guilan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb