راهنمای مجموعه نرم افزارهای یکتاوب

 


راهنمای آموزش و رفع اشکال | راه‌اندازی اولیه | راهنمای جامع برنامه | فهرست ابزارهای مدیریت | راهنمای الفبایی | مقالات متنوع

جستجو در راهنما | فهرست فایل ها | پرسش‌های متداول | تالار گفتگو | ارسال پیشنهادها و اشکالات | برگشت به پایگاه


پرسش‌های متداول

 

 

آخرین نسخه‌ی راهنمای مدیریت برنامه را در کجا مشاهده کنم؟

آخرین نسخه‌ی راهنمای مدیریت را در نشانی زیر ببینید:

http://www.yektaweb.com/files/help/tools.htm


در کدام بخش می‌توانم تغییرات اساسی مانند تغییر نام پایگاه، شماره تلفن، پست الکترونیک و نشانی سازمان را انجام دهم؟

تغییرات اصلی برنامه در منوی تنظیمات عمومی پایگاه و منوی فرعی "تنظیمات کلی برنامه" انجام می‌شود.


چگونه می‌توانم سایت‌های جانبی (زیربخش‌ها) در سایت اصلی بسازم؟

برای افزودن، ویرایش یا حذف پایگاه‌های جانبی در برنامه، باید از منوی تنظیمات زیربخش‌ها‌ وارد منوی فرعی مدیریت زیربخش‌ها شوید. برای افزودن یک زیربخش جدید بروی عبارت افزودن زیر بخش جدید کلیک کنید و مراحل را تا آخر انجام دهید.

 

چگونه سایت‌های جانبی را به یکدیگر پیوند (لینک) دهیم؟

برای افزودن، حذف پیوند به پایگاه‌های فرعی در برنامه، باید از منوی تنظیمات زیربخش‌ها‌ وارد منوی فرعی پیوند به سایر بخش‌ها شوید. در این بخش می‌توانید با استفاده از کد هر زیربخش، ترتیب فهرست شدن آنها در صفحه اصلی را مشخص کنید.


منظور از گروه‌های کاربری چیست؟

گروه‌های کاربری برای دسته‌بندی کاربران در گروه‌های مشخص استفاده می‌شوند. یکی از موارد کاربرد این دسته‌بندی، برای ایجاد صفحات خاصی در پایگاه با دسترسی به افراد مشخص است. در این صورت هر فردی که عضو گروه مجاز برای مشاهده این صفحه است، می‌تواند مطالب آن صفحه را بببیند. برای استفاده از این ابزار، منوی تنظیمات مربوط به کاربران و منوی فرعی گروه‌های کاربران را مشاهده کنید.


برای اطلاع‌رسانی به کاربران برنامه چه روش‌هایی وجود دارد؟

دو راهکار برای برقراری ارتباط با کاربران در برنامه پیش‌بینی شده است:

1. برقراری ارتباط با کاربران > ارسال پست الکترونیک

در این بخش امکانات مختلفی برای ارسال پست الکترونیک به کاربران وجود دارد. مدیران برنامه با استفاده از این بخش می‌توانند گروه‌های کاربری پیش‌فرض برنامه را انتخاب کنند یا گروه‌های جدیدی با نشانی ایمیل‌های موجود ایجاد کنند. همچنین مطالب مختلفی را می‌توان برای کاربران بفرستند.

2. برقراری ارتباط با کاربران > ارسال پیغام به کاربران

پیغام‌های خصوصی مفهومی مشابه با پست الکترونیک دارند، با این تفاوت که به جای ارسال به صندوق پستی الکترونیک اشخاص در یک سرویس‌دهنده ایمیل مشخص، در بانک اطلاعاتی خود پایگاه ذخیره می‌شوند. بنابراین کاربران برای دریافت پیغام باید با نام کاربری و رمز عبور خود در پایگاه وارد شوند.


دکمه پیوند فوری چه کاربردی دارد و چگونه کار می‌کند؟

دکمه‌های پیوند فوری برای ایجاد پیوند (لینک) به نشانی‌های مشخص (مثل زیربخش‌های برنامه یا سایر پایگاه‌های وب) کاربرد دارند. برای استفاده از این ابزار باید دکمه ها را در ابعاد مشخص (عرض 139 و ارتفاع 63) طراحی و آنها را در شاخه qb فراگذاری کرد سپس با استفاده از فرم افزودن دکمه تصویری جدید (در بخش تنظیمات کادر پیوند فوری) می‌توان این فایل را انتخاب نموده و آن را به نشانی اینترنتی مورد نظر پیوند داد.


نظراتی که کاربران در مورد مطالب می‌فرستند، در کدام بخش قابل مشاهده و بررسی هستند؟.

برای مشاهده نظرات کاربران در مورد مطالب و بررسی آنها از منوی "مدیریت صفحات و مطالب" زیرمنوی "نظرات کاربران " را کلیک کنید. همچنین می‌توانید از "مدیریت صفحات و مطالب" زیرمنوی "مدیریت مطالب" را برگزینید و روی عنوان مطلب مورد نظر کلیک کنید و نظر کاربران را درباره‌ی آن مطلب ببینید.


پرسش‌های کاربران را چگونه پاسخ دهیم؟

برای پاسخ دادن به پرسش‌های کاربران منوی برقراری ارتباط با کاربران و منوی فرعی پرسش و پاسخ‌ها را کلیک کنید. سپس روی دکمه پاسخ کلیک کنید تا پرسش مطرح شده را ببینید و به آن پاسخ دهید. در این بخش می‌توانید پرسش را از نوع پرسش رایج تعیین کنید تا در صفحه FAQ.php برای عموم کاربران نمایش داده شود.


چگونه از پایگاه خود فایل پشتیبان (Backup ) تهیه کنیم؟

راهنمای کامل تهیه‌ی فایل پشتیان را در بخش راهنمای عمومی مدیران ببینید.


گاهشمار چیست و چگونه کار می‌کند؟

گاهشمار برای ایجاد مطالبی کاربرد دارد که بخواهید در زمان‌های مشخصی در صفحه‌ی اصلی پایگاه نشان داده شوند. برای مثال چنانچه بخواهید به مناسبت روز خاصی به کاربران تبریک بگویید می‌توانید مطلب خود را در این بخش نوشته و تاریخ فعال شدن مطلب و محل نمایش آن را تنظیم کنید. مطالب نوشته شده در بخش گاهشمار را می‌توان در وسط صفحه، بلوک سمت راست و یا بلوک سمت چپ نمایش داد.


من نمی توانم منوهای فرعی بخش مدیریت را ببینم، چه اشکالی پیش آمده است؟

در برخی از سیستم عامل‌ها و در بعضی شرایط امکان اجرای JavaScript غیر فعال می‌شود. در این حالت منوهای فرعی که به صورت PopUp ظاهر می‌شوند، نشان داده نمی‌شوند. در صورت برطرف‌نشدن این مشکل پیشنهاد می‌کنیم از سیستم عامل دیگری استفاده کنید.


نظام مدیریت اطلاعاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

نظام مدیریت اطلاعاتی برای ایجاد فرم‌های سفارشی و دسته‌بندی آنها در قالب فرآیند کاربرد دارد. کاربران می‌توانند این فرم‌ها را تکمیل کنند و اطلاعات خود را برای ما بفرستند. راهنمای کاملی برای این بخش در راهنمای عمومی مدیران وجود دارد.

به یاد داشته باشید: با توجه به حجم زیاد تبادلات این بخش و احتمال بروز مشکلات، چنانچه در قرارداد شما استفاده از این ابزار ذکر نشده است، ضمانتی برای آموزش و درست کارکردن آن وجود ندارد و استفاده از این ماژول در این حالت توصیه نمی‌شود.


منظور از مدیریت اسناد و فایل‌ها چیست؟

این ابزار برای دسته بندی موضوعی فایل‌ها در دو سطح و برای دریافت توسط کاربران استفاده می‌شود. فایل‌های فراگذاری شده در این بخش در صفحه docs.php فهرست خواهند شد.


برای گزارش‌گیری و آمارگیری از پایگاه چه باید کرد؟

بخش گزارش‌گیری و بررسی محتوا انواع ابزارهای گزارش گیری از مطالب و بانک اطلاعاتی پایگاه را در اختیار مدیران برنامه قرار می‌دهد.


بخش ویژه مدیران ارشد چه کاربردی دارد؟

ابزارهایی که تنها برای استفاده مدیران ارشد پایگاه (و نه مدیران زیربخش‌ها) در برنامه گنجانده شده‌اند، در این بخش دسته‌بندی شده است.


چگونه عکس های خود را به صورت یک آلبوم در پایگاه قرار دهم؟

برای ایجاد آلبوم‌های تصاویر وارد بخش ابزارهای عمومی بشوید و منوی فرعی مدیریت آلبوم‌ تصاویر را کلیک کنید. در این‌جا نخست آلبوم مورد نظر خود را بسازید و سپس با کلیک روی دکمه‌ی تصاویر، عکس‌های مورد نظر خود را در آن آلبوم جای دهید. آلبوم‌های ساخته شده در نشانی albums.php فهرست خواهند شد.

 

 

 

 

Email : yektaweb (AT) gmail.com

 

Academic Web Tools - Yektaweb Collection - مجموعه مدیریت یکپارچه پایگاه‌های اینترنتی