دوره 15، شماره 60 - ( 10-1385 )                   جلد 15 شماره 60 صفحات 101-95 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Asefzadeh S, Rafati M. How to Update Physicians and Dentists’ Education after Graduation. JGUMS 2007; 15 (60) :95-101
URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-437-fa.html
آصف زاده سعید، رفعتی مریم. چگونگی به روزکردن اطلاعات پزشکان و دندانپزشکان پس از فراغت از تحصیل. مجله علوم پزشکی گیلان. 1385; 15 (60) :95-101

URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-437-fa.html


1- ، Maryam_rafati56@yahoo.com
چکیده:   (7193 مشاهده)
چکیده مقدمه: آگاهی ازچگونگی بازآموزی وبه روزکردن اطلاعات گروه پزشکی و تعیین میزان کاربرد اینترنت در این امر برای ارتقای کیفیت بازآموزی ضروری‌ست. هدف: شناسایی نحوه استفاده گروه پزشکی از اینترنت و منابع دیگر برای روزآمد نگاه داشتن اطلاعات در دانشگاه علوم پزشکی قزوین. مواد وروش‌ها: در این مطالعه توصیفی به صورت تصادفی پرسشنامه ای برای نیمی ازگروه پزشکان و دندانپزشکی استان قزوین ارسال شد که 399نفر پاسخ دادند و اطلاعات بدست آمده مورد پردازش و تفسیر قرار گرفت. نتایج: تعداد پاسخ دهندگان 399 نفر بودند که 8/52درصد پزشک عمومی،1/2درصد دستیار پزشکی، 26/8 درصد متخصص در رشته پزشکی،8/2درصد فوق تخصص در رشته پزشکی، 9/11درصد دندانپزشک عمومی و 6/3 درصد دندانپزشک متخصص بودند.7/69درصد بهترین منبع بازآموزی را مطالعه کتاب و 6/24درصد استفاده از اینترنت و پست الکترونیکی و 1/28درصد مطالعه مجله‌های خارجی و 8/26درصد شرکت در سمینارها کارگاه‌ها را ذکر کردند.در مقایسه، گروه پزشکان به طور متوسط 14 ساعت و دندانپزشکان 19 ساعت در ماه به مطالعه می‌پرداختند. دلیل استفاده‌نکردن برخی از افراد از اینترنت در 8/45 درصد دسترسی نداشتن و 40 درصد آشنا نبودن با سیستم رایانه و اینترنت بود.وقت گروه مورد مطالعه به طور متوسط در هفته 5 ساعت به آموزش،9ساعت به مطالعه،5/2 ساعت به پژوهش،4 ساعت به شرکت در جلسه‌‌ها و 35 ساعت به ویزیت اختصاص می یافت. نتیجه‌گیری: با توجه به اهمیت تکنولوژی اطلاعاتی پیشنهاد می گردد برای استفاده بهتر پزشکان اقداماتی نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و گسترش امکانات نرم افزاری و سخت افزاری در مراکزآموزشی- درمانی و ایجاد سایت‌هایی برای بازآموزی با اختصاص دادن امتیاز و نیز ایجاد کتابخانه الکترونیکی در دانشگاه انجام شود.
متن کامل [PDF 159 kb]   (1618 دریافت)    
مقاله مروری: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/10/22 | پذیرش: 1392/10/22 | انتشار: 1392/10/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Guilan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb