چکیده
مقدمه: بیمارستانها به عنوان یکی از مهمترین سازمانهای اجتماعی نقش عمدهای در بهبود وضعیت بهداشت کشور و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارند و یکی از حساسترین سازمانهای هستند که برای اداره درست آنها باید دادهها به شکلی صحیح گردآوری شده و پس از پالایش، دستهبندی و استنتاج به شکل مناسب و در زمان مناسب در اختیار همه تصمیمگیران بیمارستان بویژه مدیران و روسای آن قرار گیرد.
هدف: تعیین نقش سیستمهای اطلاعات بیمارستانی و عملکرد بیمارستانها با توجه به رضایتمندی بیماران از دیدگاه کارکنان.
مواد و روشها: جامعه آماری این پژوهش کارکنان بیمارستانهای رشت بودند که سیستم اطلاعات مدیریتی داشتند. تعداد نمونه آماری 320 نفر بود. دادهها با پرسشنامه جمعآوری و با الگوی معادله ساختاری موشکافی شد. نمونه بر اساس فرمول جامعه محدود کوکران محاسبه شد.
نتایج: نتایج نشان داد که رابطه معنیداری بین رضایتمندی بیمار و عملکرد بیمارستان و همچنین رابطه معنیداری بین سیستم اطلاعاتی بیمارستان و عملکرد بیمارستان وجود داشت.(000/0p<)
نتیجهگیری: وجود سیستم اطلاعات بیمارستانی و زیرمجموعههای آن موجب رضایتمندی بیمار و در نتیجه ارتقاء عملکرد بیمارستان میگردد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |