Asadi P, niazmand F, Maleki Ziabari S M. Investigating the Relationship Between job Career Quality and Organizational Commitment Among Employees of Guilan's Center of Events Management and Medical Emergencies. JGUMS 2018; 27 (106) :17-22
URL:
http://journal.gums.ac.ir/article-1-1667-fa.html
اسدی دکترپیمان، نیازمند دکترفاطمه، ملکی ضیابری سیده معصومه. ارتباط کیفیت زندگی کاری با پایبندی سازمانی در کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی. مجله علوم پزشکی گیلان. 1397; 27 (106) :17-22
URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-1667-fa.html
1- مرکزتحقیقات ترومای جادهای گیلان، بیمارستان پورسینا، رشت، ایران
2- مرکز مدیریت حوادث فوریتهای پزشکی گیلان، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران
چکیده: (3902 مشاهده)
مقدمه: امروزه پایبندی سازمانی به عنوان مفهومی جهانی در مدیریت منابع انسانی و گسترش سازمانی مورد توجه قرار گرفته است و پیشرفت آن کلید بنیادین موفقیت مدیریت هر سازمان بشمار میرود.
هدف: تعیین رابطه کیفیت زندگی کاری و نعهد سازمانی در کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گیلان بوده است.
مواد و روشها: این مطالعه به صورت مقطعی در سال 1395 در کارکنان مرکز فوریتهای پزشکی گیلان انجام شد جامعه آماری 425 نفر کارکنان شاغل در این مرکز بود که201 نفر با فرمول مورگان بهعنوان نمونه آماری انتخاب شدند ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون و پایبندی سازمانی آلنمایر بود و برای واکاوی آماری از نرمافزار SPSS و آزمونهای آماری ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن در سطوح 05/0 استفاده شد.
نتایج: از عوامل کیفیت زندگی کاری، مؤلفه فرصت رشدکاری و وابستگی اجتماعی بالاترین میانگین(24/3)و مؤلفه پرداخت دادورانه (حقوق و مزایای مادی) کمترین میانگین(17/2) را به خود اختصاص داد. بین همه مؤلفههای کیفیت زندگی کاری و پایبندی سازمانی رابطه آماری معنیدار وجود داشت(05/0P<)
نتیجهگیری: برای بالا بردن کیفیت زندگی کاری و پایبندی سازمانی باید بر جنبههای مشارکت و پرورش مهارت کارکنان و امنیت شغلی بیشتر تکیه کرد.
مقاله مروری:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1397/4/19 | پذیرش: 1397/4/19 | انتشار: 1397/4/19