Ethics code: این مقاله مروری است.
1- کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
2- گروه آموزش پزشکی، مرکز توسعه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
3- گروه مامایی و بهداشت باروری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
4- گروه مامایی و بهداشت باروری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران. ، adibme921@gmail.com
چکیده: (1429 مشاهده)
زمینه: شناسایی عوامل مؤثر در یادگیری یکی از مقولههای مهم و مد نظر محققان است. یکی از این عوامل مهم و تأثیرگذار در یادگیری سبک یادگیری دانشجویان است. سبکهای یادگیری غالب استفادهشده دانشجویان دانشگاههای مختلف در ایران متفاوت است.
هدف: این مطالعه با هدف مروری بر سبکهای یادگیری دانشجویان مامایی در ایران انجام شد.
مواد و روشها: در این مطالعه کلیدواژههای سبکهای یادگیری، دانشجویان مامایی و نظریه کلب به فارسی و انگلیسی در پایگاههای گوگل اسکولار، پابمد، پایگاه علمی جهاد دانشگاهی، اسکوپوس و مگایران در محدوده سال 2000 تا 2020 جستوجو شد. از بین 28 مقاله یافتشده، در نهایت 9 مقاله مرتبط را بررسی کردیم.
یافتهها: با توجه به بررسی مقالات، مشاهده شد که یادگیری در دانشجویان مامایی معمولاً با استفاده از چندین سبک انجام میشود و بیشترین سبکهایی که استفاده میشوند، به ترتیب سبک یادگیری همگرا و جذبکننده است.
نتیجهگیری: با توجه به اینکه سبک یادگیری غالب در دانشجویان مامایی همگرا و جذبکننده است، ضمن در نظر گرفتن تفاوتهای فردی، باید برنامهریزی آموزشی و انتخاب روش تدریس به نحوی باشد که متناسب با سبکهای یادگیری مختلف دانشجویان بوده و از روشهای متنوع و نوین آموزشی استفاده شود.
مقاله مروری:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1399/7/29 | پذیرش: 1399/10/28 | انتشار: 1400/1/12