دوره 30، شماره 1 - ( 1-1400 )                   جلد 30 شماره 1 صفحات 63-52 | برگشت به فهرست نسخه ها

Ethics code: این مقاله مروری است.


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sourinejad H, Haghani F, Beigi M, Adibmoghaddam E. Midwifery Students’ Learning Styles in Iran: A Review Study Based on Kolb’s Learning Theory. JGUMS 2021; 30 (1) :52-63
URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-2240-fa.html
سوری نژاد حدیث، حقانی فریبا، بیگی مرجان، ادیب مقدم الهام. سبک یادگیری دانشجویان مامایی در ایران بر اساس نظریه کلب (Kolb): یک مطالعه مروری. مجله علوم پزشکی گیلان. 1400; 30 (1) :52-63

URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-2240-fa.html


1- کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
2- گروه آموزش پزشکی، مرکز توسعه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
3- گروه مامایی و بهداشت باروری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
4- گروه مامایی و بهداشت باروری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران. ، adibme921@gmail.com
چکیده:   (1429 مشاهده)
زمینه: شناسایی عوامل مؤثر در یادگیری یکی از مقوله‌های مهم و مد نظر محققان است. یکی از این عوامل مهم و تأثیرگذار در یادگیری سبک یادگیری دانشجویان است. سبک‌های یادگیری غالب استفاده‌شده دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در ایران متفاوت است.
هدف: این مطالعه با هدف مروری بر سبک‌های یادگیری دانشجویان مامایی در ایران انجام شد.
مواد و روش‌ها: در این مطالعه کلیدواژه‌های سبک‌های یادگیری، دانشجویان مامایی و نظریه کلب به فارسی و انگلیسی در پایگاه‌های گوگل اسکولار، پاب‌مد، پایگاه علمی جهاد دانشگاهی، اسکوپوس و مگ‌ایران در محدوده سال 2000 تا 2020 جست‌وجو شد. از بین 28 مقاله یافت‌شده، در نهایت 9 مقاله مرتبط را بررسی کردیم.
یافته‌ها: با توجه به بررسی مقالات، مشاهده شد که یادگیری در دانشجویان مامایی معمولاً با استفاده از چندین سبک انجام می‌شود و بیشترین سبک‌هایی که استفاده می‌شوند، به ترتیب سبک یادگیری هم‌گرا و جذب‌کننده است.
نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه سبک یادگیری غالب در دانشجویان مامایی هم‌گرا و جذب‌کننده است، ضمن در نظر گرفتن تفاوت‌های فردی، باید برنامه‌ریزی آموزشی و انتخاب روش تدریس به نحوی باشد که متناسب با سبک‌های یادگیری مختلف دانشجویان بوده و از روش‌های متنوع و نوین آموزشی استفاده شود. 
متن کامل [PDF 3947 kb]   (1188 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (1391 مشاهده)  
مقاله مروری: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1399/7/29 | پذیرش: 1399/10/28 | انتشار: 1400/1/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Guilan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb