دوره 16، شماره 61 - ( 1-1386 )                   جلد 16 شماره 61 صفحات 73-65 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mehrabian F, Nasiripour A, Keshavarz Mohammadian S. Survey the Level of Job Satisfaction among Managers and Supervisors in Different units of Guilan Governmental Hospitals In 1384. JGUMS 2007; 16 (61) :65-73
URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-400-fa.html
مهرابیان فردین، نصیری پور امیر اشکان، کشاورز محمدیان سکینه. بررسی میزان رضایت شغلی رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف بیمارستان‌های دولتی استان گیلان در سال 1384. مجله علوم پزشکی گیلان. 1386; 16 (61) :65-73

URL: http://journal.gums.ac.ir/article-1-400-fa.html


1- ، Mehrab5002@yahoo.com
چکیده:   (8634 مشاهده)
چکیده مقدمه: رضایت شغلی نگرشی فردی نسبت به شغل است و نشان می دهد که توقع فرد با پاداش‌هایی که شغل و سازمان برای او فراهم می کند تا چه حد سازگاری و هماهنگی دارد. رضایت شغلی یعنی این‌که فرد احساس کند که در حرفه خود به خواسته‌ها و ارزش‌های مورد نظر رسیده‌است . هدف: تعیین میزان رضایت شغلی رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف بیمارستان‌های دولتی استان گیلان در سال 1384. مواد و روش‌ها : پژوهش به‌صورت مقطعی و توصیفی ـ تحلیلی انجام شد. جامعه هدف، 90 نفر از رؤسا، مدیران و سرپرستان واحدهای مختلف 19 بیمارستان دولتی تابعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان شامل رئیس و مدیر بیمارستان ، مترون ، رئیس امور مالی ، رئیس امور اداری ، مسئول آزمایشگاه ، مسئول داروخانه و مسئول رادیولوژی بود. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه حاوی 46 سؤال در دو بخش شامل مشخصات فردی مدیران و میزان رضایت آنان از شغل‌شان بود. پرسشنامه‌ها از دهم آبان سال 1384 به‌مدت یک‌ماه جمع آوری شد. نتایج: 11/10 درصد رؤسا، مدیران و سرپرستان بیمارستان‌ها از تمام جوانب شغل‌شان بسیار راضی، 43/58 درصد راضی، 22/4 درصد بی تفاوت، 07 /14 درصد ناراضی و 67 /6 درصد بسیار ناراضی بوده‌اند. میزان رضایت از جنبه رفاهی، آمو زشی، ساختاری، مدیریتی و شرایـط فیزیکی محـیط کار به ترتیب، 11/48 درصد ، 99 /79 درصد، 64 /66 درصد، 2/77 درصد و 77 /70 درصد بود. نتیجه‌گیری: بین میزان رضایت شغلی و مشخصات فردی از قبیل سن، مقطع تحصیلات، سابقه کار و جنس، همچنین بین رضایت شغلی و شرایط فیزیکی محیط کار، شرایط رفاهی و آموزشی بودن شغل رابطه معنی‌دار وجود دارد که با رسیدگی به وضعیت و شرایـط فـیزیکی بیمارستان‌ها، تسهیلات رفاهی و پاداش مادی و معنوی برای مدیران، تغییر شیوه‌های سنتّی و قدیمی و بکارگیری روش‌های نوین اداره بیمارستان‌ها و بکارگیری فارغ التحصیلان رشته مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی می‌توان شاهد بالارفتن رضایت شغلی بود.
متن کامل [PDF 176 kb]   (2610 دریافت)    
مقاله مروری: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/10/11 | پذیرش: 1392/10/11 | انتشار: 1392/10/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Guilan University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb