دوره 25، شماره 98 - ( 4-1395 )                   جلد 25 شماره 98 صفحات 60-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
2- گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه گیلان، رشت، ایران ، Soheil_1541@yahoo.com
چکیده:   (5218 مشاهده)

چکیده

مقدمه: بیمارستان‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمان‌های اجتماعی نقش عمده‌ای در بهبود وضعیت بهداشت کشور و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی دارند و یکی از حساس‌ترین سازمان‌های هستند که برای اداره درست آنها باید داده‌ها به شکلی صحیح گردآوری شده و پس از پالایش، دسته‌بندی و استنتاج به شکل مناسب و در زمان مناسب در اختیار همه تصمیم‌گیران بیمارستان بویژه مدیران و روسای آن قرار گیرد.

هدف: تعیین نقش سیستم‌های اطلاعات بیمارستانی و عملکرد بیمارستان‌ها با توجه به رضایتمندی بیماران از دیدگاه کارکنان.

مواد و روش‌ها: جامعه آماری این پژوهش کارکنان بیمارستان‌های رشت بودند که سیستم اطلاعات مدیریتی داشتند. تعداد نمونه آماری 320 نفر بود. داده‌ها با پرسشنامه جمع‌آوری و با الگوی معادله ساختاری موشکافی شد. نمونه بر اساس فرمول جامعه محدود کوکران محاسبه شد.

نتایج: نتایج نشان داد که رابطه معنی‌داری بین رضایتمندی بیمار و عملکرد بیمارستان و همچنین رابطه معنی‌داری بین سیستم اطلاعاتی بیمارستان و عملکرد بیمارستان وجود داشت.(000/0p<)

نتیجه‌گیری: وجود سیستم اطلاعات بیمارستانی و زیرمجموعه‌های آن موجب رضایتمندی بیمار و در نتیجه ارتقاء عملکرد بیمارستان می‌گردد.

متن کامل [PDF 218 kb]   (1977 دریافت)    
مقاله مروری: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/4/27 | پذیرش: 1395/4/27 | انتشار: 1395/4/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.